من گاهی اوقات از کمبود اطلاعات در مورد برخی از تولید کنندگان ،اب بازی اسپ،ایی به صورت آنلاین شکایت می کنم، اما این موضوع در مورد ،اب بازی سازان ایتالیایی، یون، یا هنگ کنگی نیز صدق می کند. اما این در حال حاضر برای سازنده آلم، ALME، از DDR (جمهوری دموکراتیک آلمان) نیز صدق می کند. آنها تولیدکنندگان ،چران های پ،تیکی و هندی بودند، از نوعی که می توانستند با استفاده از چندین قطعه به هم متصل شوند (به اصطلاح Steckfiguren)، شبیه به قطعات ساخته شده توسط تیمپو یا مانوربا.

اما در مورد این ،اب بازی که من در یک فروشگاه دست دوم پیدا کردم اینطور نیست. هنوز در تاول اصلی خود است، بنابراین تصمیم گرفتم آن را ب،م. وگرنه احتمالا نمی،یدمش او یک کودک هندی است، شبیه یا الهام گرفته از شخصیت کتاب های کمیک و همچنین مجموعه تلویزیونی Yakari، یک پسر سیو، که قادر به برقراری ارتباط با حیوانات است.

این فیگور از پ،تیک ساخته شده و قابل حمل است (به لطف نوعی ساختار کابلی). این نوع ،اب بازی در آلم، Biegefigur و در ،یسی Bendable نامیده می شود. همراه با دو لوازم جانبی جالب: تبر و سپر. لوازم جانبی دوم هنوز به درخت پ،تیکی متصل است. با شماره “Western Play” با شماره 1700 فروخته شد. من در اینترنت جستجو کردم، تعدادی از اینها وجود دارد، اما به نظر می رسد یک رقم است، هیچ رقم دیگری در این مجموعه وجود ندارد.

همانطور که قبلاً گفتیم، هیچ اطلاعاتی در مورد ALME وجود ندارد. لوگوی این شرکت عبارت‌های «اقتصادی» و «کیفیت» را نشان می‌دهد که شاید نشان‌دهنده این است که بازی‌های آن‌ها برتر نبوده است، شاید محدود به رویدادهای محبوب و فروشگاه‌های کوچک باشد و به ندرت در فروشگاه‌های بزرگ بازی پیدا شود. در زمان ساخت (فکر می کنم اواسط دهه 1980 بود، زیرا سریال تلویزیونی یاکاری برای اولین بار بین سال های 1983 و 1986 پخش شد)، کیفیت بازی های اقتصادی بسیار بالاتر از دهه 1990 بود. یا دهه 2000… بنابراین، در کل بازی خوبی بود.

آمار و ارقام:

  • نام: هندی
  • خط بازی: بازی غربی
  • سال: حدود 1984
  • شرکت: ALMI (جمهوری دموکراتیک آلمان)
  • اندازه فیگورها: حدود 8 سانتی متر طول

منبع: https://toysfromthepast.blo،.com/2024/04/1044-alme-western-play-indianer-ref.html