
بروزرسانی: 03 تیر 1404
دروازه ها بسته اند: ظهور و سقوط کمپین سرمایه گذاری جمعی پارک ژوراسیک


پارک ژوراسیک، فیلم معروفی که ما را با دنیای هیجان انگیز دایناسورها آشنا کرد، سی سالگی خود را جشن گرفت. به ،وان بخشی از این جشن، Mattel، سازنده ،اب بازی این فرنچایز، یک ابتکار بلندپروازانه سرمایه گذاری جمعی را برای تحقق رویای یک کل،یونر ،اب بازی اعلام کرد: دروازه های ورودی خودکار و فورد ا،پلورر شماره 5. با این حال، با وجود هیجان اولیه، کمپین تامین مالی جمعی با یک سری چالش ها مواجه شد که منجر به ش،ت نهایی آن شد. در این پست وبلاگ، ما به دلایل سقوط سرمایه گذاری جمعی در پارک ژوراسیک می پردازیم و بررسی می کنیم که چه درس هایی می توان از این تجربه آموخت.
طرفداران بین المللی
از ابتدا، تامین مالی جمعی به دلیل حذف طرفداران بین المللی از 5000 حامی اول با انتقاداتی روبرو بوده است. با توجه به اینکه محبوبیت پارک ژوراسیک از مرزها فراتر رفته است و طرفداران پرشوری در سراسر جهان مشتاق شرکت در این جشن هستند، این تصمیم گیج کننده به نظر می رسید. Mattel با محدود ، دسترسی به کمپین، بخش قابل توجهی از طرفداران جه، خود را از دست داد و باعث شد که علاقه مندان بین المللی احساس بی ارزشی و قدرد، کنند. انحصارطلبی می تواند در موارد خاصی کارساز باشد، اما وقتی صحبت از فرنچایز محبوب و گسترده ای مانند پارک ژوراسیک می شود، گنجاندن و تنوع برای موفقیت چنین طرح هایی ضروری است.
از طرفداران بین المللی عقب نشینی کنید
متل با درک تأثیر مضر رویکرد محرومیتی، تصمیمی دیرهنگام گرفت تا به هواداران بین المللی اجازه مشارکت دهد. اگرچه این اقدام ستودنی بود، اما پس از سپری شدن بسیاری از روزهای آغازین کمپین انجام شد و در نتیجه فرصتی برای جذب حامیان بین المللی حماس از ابتدا از دست رفت. تغییر دیرهنگام ممکن است باعث سردرگمی و بی اعتمادی در میان حامیان بالقوه شود و آنها را در مورد سازماندهی و اه، کمپین نامطمئن نگه داشته باشد.
ارزش ملموس
سرمایه گذاری جمعی به دلیل قیمت های بالای اقلام، که کل،یونرها و طرفداران منتقد ارزش پیشنهادات کمپین را زیر سوال بردند، با مانع بزرگی روبرو شده است. در حالی که گیت های ورودی موتوری و فورد ا،پلورر با قیمت 250 دلار عرضه می شوند، ارزش واقعی کل بسته، از جمله اکشن فیگورهای Lex و Tim، نرده ها، باک تی ر، و بز نمادین با پایه قابل جابجایی، ممکن است گران تر باشد. این بلافاصله برای حامیان بالقوه آشکار نبود. متأسفانه، این کمپین برای انتقال مؤثر ارزش ،یبی و ویژگی های منحصربه فرد سطوح تلاش کرد، که منجر به عدم اطمینان در بین طرفداران در مورد ارزش کلی شد. این فقدان وضوح و آگاهی پیرامون مزایای بالقوه همه سطوح روی هم، احتمالاً به مشکل کمپین در یافتن همخو، با جامعه پارک ژوراسیک و تضمین حمایت لازم برای یک نتیجه مالی پیروزمندانه کمک کرده است.
فقدان فرهنگ تامین مالی جمعی در جامعه پارک ژوراسیک این مشکل را تشدید کرد. برخلاف انجمن های طرفداران ثابتی مانند جنگ ستارگان، ترانسفورمرز، و جی آی جو، که به خوبی در مدل تامین مالی جمعی مهارت دارند و کمپین های موفقی را دیده اند، جامعه پارک ژوراسیک نسبتاً جدید بود. این ناآشنایی احتمالاً بر تمایل حامیان بالقوه برای حمایت از خود تأثیر گذاشته است، زیرا ممکن است در مورد سرمایه گذاری در یک طرح سرمایه گذاری جمعی اثبات نشده محتاط بوده باشند.
یکی دیگر از عواملی که در سقوط کمپین تامین مالی جمعی پارک ژوراسیک نقش داشت، عدم درک جامعه از نحوه عملکرد تامین مالی جمعی و انتظارات آنها در مورد ساختار کمپین بود. بسیاری از طرفداران با ابراز سردرگمی و ناامیدی، این سوال را مطرح ،د که چرا یک شرکت میلیارد دلاری مانند ماتل از سرمایه گذاری جمعی برای تامین مالی یک پروژه ،اب بازی استفاده می کند. آن ها احساس می ،د که چنین طرح هایی باید به جای تکیه بر حمایت هواداران فردی، توسط خود شرکت تأمین مالی شود.
نامن،
یکی از جنبه های عجیبی که در حین تأمین مالی جمعی برای پارک ژوراسیک به سردرگمی و ناامیدی اضافه کرد، مونتاژ پورتال ها با باک تی ر، از دنیای گمشده: پارک ژوراسیک بود. در حالی که پورتال ها بدون شک بخشی جدایی ناپذیر از فیلم اصلی بودند، برخی از طرفداران آن را گیج کننده دیدند که در کنار یک دایناسور از یک فیلم متفاوت در این فرانچایز معرفی شدند. گنجاندن Pak T. rex ممکن است تمرکز کمپین را مخدوش کرده باشد و حامیان بالقوه را در مورد انسجام موضوعی پروژه تامین مالی جمعی نامطمئن کرده باشد. در نتیجه، ممکن است برخی از طرفداران در حمایت از خود تردید داشته باشند و در این فکر باشند که چرا پاک تی ر، به جای تمرکز بر نوستالژی فیلم اصلی پارک ژوراسیک، در پورتال قرار می گیرد.
علاوه بر این، برخی از طرفداران حدس می زنند که Buck T. rex برای ،ید به طور جداگانه در خارج از کمپین تامین مالی جمعی در دسترس خواهد بود. با این حال، توجه به این نکته مهم است که کمپین های سرمایه گذاری جمعی اغلب موارد و جوایز انحصاری را به ،وان بخشی از استراتژی خود برای تشویق حامیان و ایجاد حس جمع آوری نسخه محدود با هم ،یب می کنند. متأسفانه، این عدم درک در مورد مدل تأمین مالی جمعی منجر به تصورات نادرست و برآورده نشدن انتظارات در جامعه شده است.
کلمه را بیرون بیاور
یکی از عوامل مهمی که به سقوط سرمایه جمعی پارک ژوراسیک کمک کرد، تبلیغات محدودی بود که توسط Mattel اجرا شد. به جای اجرای یک استراتژی بازاریابی جامع برای دستیابی به مخاطبان گسترده تر، تبلیغات در درجه اول به اینستاگرام و چند وب سایت اختصاص داده شده به طرفداران پارک ژوراسیک محدود شد. با اتخاذ این رویکرد محدود کننده، متل فرصت را از دست داد تا از پتانسیل عظیم دیگر پلتفرم های رسانه های اجتماعی و جوامع دیجیتالی استفاده کند، جایی که طرفداران سرسخت پارک ژوراسیک مشتاق مشارکت بودند. عدم دیده شدن و دسترسی به پایگاه های گسترده تر طرفداران، دید کمپین را محدود کرد و توانایی آن را برای جذب تعداد زیادی از حامیان با مشکل مواجه کرد. تلاش های تبلیغاتی قوی تر و متنوع تر، با ،یب پلتفرم های آنلاین متعدد و تعامل با جوامع طرفداران، می تواند هیجان و آگاهی پیرامون تامین مالی جمعی را تقویت کند و به طور بالقوه منجر به سطح بالاتر تعامل و موفقیت بیشتر شود.
علاوه بر تبلیغات محدود، تامین مالی جمعی برای پارک ژوراسیک با انتقادات قابل توجهی از طرف طرفداران در پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی، به ویژه گروه های فیس بوک و توییتر مواجه شده است. به نظر می رسد ماتل به جای تأیید و رسیدگی مستقیم به این نگر، ها، بازخورد منفی را نادیده می گیرد و هیچ تلاش م،اداری برای رسیدگی به انتقادات انجام نداده است. این شرکت با عدم تعامل با جامعه مشتاق در این پلتفرم ها و پاسخگویی به تردیدها و سؤالات آنها، فرصت ارزشمندی را برای ایجاد اعتماد، پا،ازی باورهای غلط و نشان دادن ارزش واقعی کمپین تأمین مالی جمعی از دست داد. عدم پاسخ به بازخورد طرفداران، چالش های کمپین را تشدید کرد، زیرا حامیان احتمالی احساس می ،د شنیده نمی شوند و از حمایت خود دلسرد می شوند. یک رویکرد پیشگیرانه برای پرداختن به انتقادات و برقراری ارتباط آشکار با جامعه نه تنها می توانست احساسات منفی را کاهش دهد، بلکه باعث تقویت رابطه قوی تر بین شرکت و پایگاه هواداران وفادار آن می شود.
تغییرات لحظه آ،ی
بر این نارضایتی افزوده می شود که تصمیم ماتل برای پایین آوردن سطوح یک هفته قبل از پایان ضرب الاجل، باعث ایجاد ابرویی در جامعه شده است. در حالی که ممکن است قصد تشویق حامیان بیشتر از طریق در دسترس تر ، پاداش ها بوده باشد، اما پیامد ناخواسته ایجاد عدم اطمینان و شک داشت. طرفداران این سوال را مطرح ،د که آیا قیمت گذاری اولیه تا به حال توجیه شده است یا خیر و در مورد ثبات ساختار کمپین احساس عدم اطمینان می ،د.
آینده
در پایان، تامین مالی جمعی برای پارک ژوراسیک با یک سری چالش ها مواجه شد که منجر به ش،ت نهایی آن شد. رویکرد انحصاری کمپین، درک قیمت بالا، تبلیغات محدود و عدم پاسخگویی به بازخورد طرفداران نقش مهمی در جلوگیری از موفقیت آن داشت.
همچنین سؤالات مهمی در مورد تأثیر بالقوه بر استراتژی ماتل در مورد ،اب بازی های پارک ژوراسیک و دنیای ژوراسیک ایجاد می کند. با عدم موفقیت کمپین که بر قطع ارتباط با طرفداران و درک نادرست انتظارات آنها تأکید می کند، این سؤال را به ذهن متبادر می کند که آیا این امر آنها را وادار می کند تا رویکرد خود را مجدداً ارزیابی کنند و تنظیمات لازم را برای برآورده ، نیازهای بازار کل،یونرها انجام دهند. ? علاوه بر این، هنوز مشخص نیست که آیا ش،ت این طرح سرمایه گذاری جمعی تأثیر مهمی بر طرح تجاری گسترده تر دنیای ژوراسیک ماتل خواهد داشت یا خیر. آیا آنها به انتشار بازی ها و کالاهای برنامه ریزی شده خود برای این فرنچایز ادامه خواهند داد یا به دلیل عواقب احتمالی این علاقه ناموفق به مجموعه پارک ژوراسیک با کیفیت بالا، در استراتژی خود تجدید نظر خواهند کرد؟ این سؤالات بزرگ هستند و طرفداران را کنجکاو می کنند که متل چگونه پروژه های ،اب بازی پارک ژوراسیک و دنیای ژوراسیک خود را در پی این ش،ت حرکت خواهد کرد.

منبع: https://jur،ictoys.net/2023/07/27/gates-closed-the-rise-and-fall-of-jur،ic-parks-crowdfund-campaign/