با گذشت زمان، شاهد ناپدید شدن وب سایت هایی بودیم که با مدل های دای،ت سروکار داشتند. منابع عالی و رایگان اطلاعات گم شده اند و هیچ راهی برای بازیابی آنها وجود ندارد. با این حال، یک وب سایت وجود دارد که هنوز بیش از 20 سال پیش فعال است: www.robertnewson.co.uk/articles/LoneStarImpy/index.html

در آنجا می‌تو،د تاریخچه و فهرست زم، رویدادها، پیشرفت‌ها، تولیدات، سری‌های فرعی و همه چیز مربوط به Lone Star را بخو،د. تاریخ این مقاله به سال 2003 برمی گردد، زم، که این برند در مجله Diecast Collector معرفی شد و ناگهان علاقه ای برانگیخته شد. با استفاده از این وب سایت به ،وان مرجع، من لیستی از مدل های منتشر شده تهیه کردم و تاریخچه شرکت را خلاصه کردم، بنابراین می توانم دنبال کنم که چه مدل هایی دارم و به کدام سری تعلق دارند.

اتومبیل‌های Lone Star همیشه نادر بودند و هرگز به اندازه اتومبیل‌های Corgi، Matchbox یا Dinky در بریت،ا و جاهای دیگر محبوب نبودند. چیزی که نمی‌دانستم این بود که Lone Star Cars بیشتر بر روی تفنگ‌های ،اب‌بازی و سایر ،اب‌بازی‌ها متمرکز بود، در حالی که وسایل نقلیه دایکاست فقط به صورت پراکنده ارائه می‌شدند، حتی قالب‌ها را به‌روزرس، یا نوسازی می‌،د، زیرا دیگر واقعی نبودند.

این شرکت در سال 1939 توسط باب می، و سیدنی آمبریج در پالمرز گرین لندن تاسیس شد. در ابتدا این شرکت ماشین های ریخته گری تولید می کرد، بنابراین از سال 1940 به بعد نام کامل شرکت به Die Casting Ma،e Tools Ltd تبدیل شد. (به طور خلاصه: DCMT). شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد چندین شرکت ریخته‌گری پس از جنگ، از جمله Matchbox، Modern Products و Kemlows از ماشین‌های DCMT استفاده می‌،د و بنیانگذاران Matchbox، جک اودل و رادنی اسمیت قبل از شروع ،ب‌وکار خود برای این شرکت کار می‌،د. یکی از محبوب ترین مدل های DCMT دستگاه ریخته گری M55 بود.

هنگامی که آنها موفقیت تجاری شرکت‌هایی را که از ماشین‌هایشان استفاده می‌کنند، دیدند، در سال 1946، مدت کوتاهی پس از سه بازی ذکر شده در بالا، شروع به تولید اولین بازی‌های خود ،د. در ابتدا، DCMT فقط تولید کنندگان بودند، Crescent Toys Ltd. به ،وان یک توزیع کننده عمل می کند. این مدل های اولیه شامل کرسنت جگوار سالون بود که در آن زمان بسیار محبوب بود. آنها همچنین برخی از قالب ها را از Tootsietoys کپی ،د. این وضعیت تا ژانویه 1950 ادامه داشت تا اینکه تصمیم گرفتند قرارداد با کرسنت را متوقف کنند و محصولات خود را مستقیماً بین عمده فروشان توزیع کنند. آنها در عرض یک سال نام را به Slikka Toy تغییر دادند و در سال 1951 دوباره آن را به Lone Star تغییر دادند. آنها قبلاً چندین تفنگ ،اب‌بازی داشتند و این نام دوم و خانوادگی انتخاب شد زیرا قبلاً ثبت شده بود و در بسیاری از مجموعه‌های لباس ،چران استفاده می‌شد. تجارت خوب پیش می رفت و آنها کارخانه های جدیدی را در جای دیگری در ،ستان مانند هرتفوردشایر افتتاح ،د.

محبوب ترین خطوط خودرو Roadmasters (1956-1969)، Impy (1966-1968)، Flyers و Commercials (1970-1972، اگرچه برخی از آنها بعداً بازسازی شدند) و Impy Super Models (1976-1980) بودند.

Roadmasters در سال 1956 با مجموعه ای از ماشین های اسپرت و ک،یک در مقیاس 1:35 شروع به کار کرد. این خودروها شکننده بودند، زیرا پایه و چرخ ها از پ،تیک ساخته شده بودند. با گذشت سال ها، مدل ها و مقیاس های دیگر ظاهر شدند (مانند سیزده مدل در مقیاس 1:50 و کامیون ها و هواپیماهای مقیاس 1:250). موفقیت چند، نداشت

خودروهای ایمپز ت، جدید برای رقابت با سازندگان معتبر بودند و هیچ شباهتی با Roadmasters نداشتند. در سال 1966 شروع شد و با وجود اندازه کوچک، Lone Star می خواست ویژگی های زیادی مانند پنجره ها، فضای داخلی، سیستم تعلیق، چراغ های جلوی نگین دار، فرمان و قطعات کاربردی (قطعات بیشتر از Corgi یا Matchbox، اغلب درها، کاپوت و صندوق عقب را شامل شود. ). قیمت کمی بالاتر از مدل های مشابه بود، اما خود ،اب بازی نیز کمی بزرگتر بود (قد 3 اینچ). با گذشت زمان، ویژگی‌ها کاهش یافت، در حالی که تولیدکنندگان ویژگی‌های بیشتری را اضافه ،د و قیمت خود را ثابت نگه داشتند. ستاره تنها به طور گسترده در رو،مه های کودکان و مجلات کل،یونرها تبلیغ می شد.

متأسفانه، مدل‌ها به خوبی ریخته‌گری نشده‌اند و نسبت‌ها با مدل‌های واقعی مطابقت ندارند.

نام های دیگر استفاده شده برای این خط عبارتند از: Lone Star Roadmaster و Impy Super Cars.

هر مدل معمولا در بیش از یک رنگ موجود بود.

مدل های 1966 (قیمت 2s11d)

  • شماره 10 جگوار Mk.X (1:64)
  • شماره 11 شورولت کوروت استینگری (به نام Gran Turismo Coupe، احتمالاً به دلیل عدم مجوز) (1:58)
  • شماره 12 کرایس، امپریال 1963 (1:73)
  • شماره 13 فورد تاندربرد (منتشر نشده)
  • شماره 14 Ford Zodiac Mk.III Estate (1:59)
  • میکروباس فول، واگن شماره 15 (1:59)
  • ماشین گشت پلیس بزرگراه شماره 16 (شماره 14 یا 12 با آژیر و تزئینات پلیسی) / انواع: مرسدس 220E (شماره 17 سبز تیره “POLIZEI” برای آلمان، “POLIS” مرسدس بنز برای سوئد و “POLITIE” کرایس، برای هلند).
  • شماره 17 مرسدس 220E (1:63)
  • شماره 18 فورد کورسیر (1:58)

مدل های 1967 (3 دلار) و لوازم جانبی

  • شماره 19 ولوو 1800S
  • آمبولانس VW Microbus شماره 20 (بر اساس شماره 15 با تغییرات جزئی در فضای داخلی و سوت) / نسخه با POLITIE برای بازار هلند.
  • شماره 21 فیات 2300S کوپه (مقیاس 1:59)
  • شماره 22 رو،رویس نقره ای ابر کابریولت
  • شماره 23 آلفارومئو جولیا 1600 اسپایدر
  • کمپرسی 8 چرخ فودن شماره 24
  • تراکتور بین المللی شماره 25
  • تانکر نفت فودن شماره 26 (تبلیغ شده به ،وان تانکر قند فله فودن) (همان شماره 24 با تانکر “موبایل” نوع کمیاب “SHELL”)
  • شماره 27 فورد تاونوس 12M
  • پژو 404 شماره 28
  • کامیون می،ر سیمان شماره 29 (اعلام شده در سال 1967، اما تا سال 1969 در دسترس نبود)
  • ماشین آتش نش، مریوتر شماره 30
  • شماره 31 کامیون فورد ترانزیت ،اب “ESSO”
  • پلاک 401 رمپ بالابر خودرو قیمت 3 شیلینگ 11 پنس
  • گاراژ سرپوشیده شماره 402 قیمت 1 شیلینگ و 6 پنس
  • ایستگاه خدمات شماره 403 (منتشر نشده)

مدل های 1968 (در 3s6d) و لوازم جانبی

  • شماره 32 Fire Chief Edition Ford Corsair (با آژیر و تریم FIRE CHIEF) / نوع: FEUERWEHR برای آلمان
  • جرثقیل متحرک شماره 33 BLH آستین وسترن مدل 220
  • تراکتور ،نده دو توان شماره 34 اقلیدس 82-80
  • کامیون تخت مفصلی شماره 35 (منتشر نشده)
  • شماره 36 لوتوس اروپا (اعلام شد اما تا سال 1969 در دسترس نبود)
  • جزیره پمپ بنزین «موبیل» شماره 404 با سایه بان و علامت جلوی «موبیل» (قیمت 4 شیلینگ 9 پنس)
  • پلاک 405 سرویس دو طبقه جدید (منتشر نشده)

Flyers مجموعه‌ای بود که در سال 1968 طراحی شد، به همین دلیل است که مدل‌های Impy از آن سال همگی رنگ‌آمیزی شدند، اما در سال 1969 منتشر شدند. در سال 1968، خط Hot Wheels در ا،ر بازارها معرفی شد، بنابراین هر شرکت دیگری مجبور بود با آن تعامل داشته باشد. . Flyers جدید با Impys قدیمی با چرخ های جدید شروع شد (البته آنها به Lone Star Commercials تغییر نام دادند. آنها محورهای بسیار نازک جدیدی را با یک تکه پ،تیک در بالا برای اجرای سیستم تعلیق نصب ،د. چرخ ها جدید طراحی شدند و پایه با پیچ نصب شد. به جای میخ، ویژگی فرمان به طور کامل حذف شد. راکت کورگی).

Prisms چراغ های جلوی جواهرات خود را از دست داد، اما گرافیک و تزئینات جذاب تری به دست آورد. آنها به ،وان هدایای غلات رایگان تبلیغ شدند. هر بسته دارای یکی از شش مدل موجود و یک بروشور بود.

مدل های فلایر 1969 (قیمت 3s6d)

18 Flyers از 16 اتومبیل سری Impy و دو محصول جدید تشکیل شده است.

  • شماره 36 لوتوس اروپا (در اوا، سال 1969 ظاهر شد)
  • شماره 9 مازراتی میسترال GT کوپه (با املای “میسترال”) (1970)
  • شماره 29 هشت چرخ فودن “باتری لوکاس” (نه بروشور، بلکه تجاری)

یک کامیون تجاری جدید در سال 1969 با شماره 29 ظاهر شد که از یک شاسی/کابین هشت چرخ فودن با بدنه پ،تیکی جدیدی که نمایانگر نوع جعبه جانبی بوم کامیون بود، ظاهر شد. آنها با علامت “Lucas Batteries” مشخص شدند که در سال 1970 به علامت “Express Freight” تغییر یافت. بعداً نسخه ویژه ای از این مدل برای ژاپن با علامت هایی با حروف ژاپنی ساخته شد که (به من گفته شد) به “کانتینر راه آهن ملی” ترجمه شد.

  • شماره 403 ایستگاه آتش نش، (مانند گاراژ قفل شده) با تفاوت های جزئی. شاید هنوز منتشر نشده باشد.
  • پلاک 414 ماشین آتش نش، و ماشین فرمانده آتش نش، هم همینطور. ممکن است شناسایی نشده باشد.

مدل های فلایر 1970 (قیمت: 3s9d)

  • شماره 37 فورد GT40 (هرگز عرضه نشد)
  • شورلت کوروت استینگری شماره 38 (بازطراحی شده)، خودرویی مدرن تر از کوروت قدیمی که هنوز شماره 11 بود. این مدل به دلیل درهای نامن،ش خدشه دار شد.
  • فورد موستانگ شماره 39.
  • کادیلاک شماره 40 تا سال 1976 ظاهر نشد و در آن زمان درها، کاپوت و صندوق عقب را که می‌خواست باز کند گم کرده بود.
  • شماره 8 فورد کاپری (هرگز صادر نشد، در کاتالوگ بدون ع، ذکر شده است)
  • شماره 13 تویوتا 2000GT (هرگز صادر نشده، بدون ع، در کاتالوگ ذکر شده است) با رنگ های مشابه کورگی راکت یا رنگ استاندارد رنگ آمیزی شده است.

Flyers 1971 (مدل جدید چرخ 5 پره) (قیمت: 4s6d)

چرخ های جدید و Firenza

  • شماره 13 تویوتا 2000GT
  • شماره 38 شورلت کوروت استینگری
  • فورد موستانگ شماره 39
  • شماره 8 فورد کاپری
  • شماره 7 Vauxhall Firenza (با مدل واقعی، چندین رنگ و نسخه «کرایه خودروی اقتصادی» راه اندازی شد) (قیمت 5 شیلینگ یا 25 پنس). یک نسخه فرمان چپ نیز وجود دارد که وا،هال از پایه و عقب بدنه برای بازار کانادا جدا شده است.

تبلیغات جدید برای سال 1972

Commercials در سال 1972 چرخ های جدیدی به جز تراکتور و جرثقیل دریافت کرد.

  • کامیون تامین مصالح ساختم، شماره 41 (با تیرهای پ،تیکی)
  • نه 42 Foden S50 نیمه کابین “Tilcon” (نوع شماره 24)
  • شماره 43 اتوبوس Routemaster (در کاتالوگ نشان داده شده است، اما به ،وان اتوبوس تجاری فروخته نشده است، اما به شماره 1259)
  • کامیون حمل و نقل دریایی شماره 44 (با قایق تندرو پ،تیکی)
  • شماره 8 فورد کاپری (برای سومین سال متوالی تولید نشد)

پس از سال 1972، این شرکت تا آن زمان نتوانست به تولید خود ادامه دهد. بنیانگذار شرکت باب می، در ژوئن 1973 درگذشت. آنچه در پی آن رخ داد در مقایسه با آنچه شرکت در گذشته انجام داده بود، چیزی نبود. تا سال 1975 هیچ تغییری در محصولات ارائه شده وجود نداشت.

در آن سال، برخی از مدل‌های تجاری ساده‌سازی شدند تا قیمت‌ها را تا حد امکان پایین نگه دارند. بسیاری از قطعات پ،تیکی با قطعات ف،ی جایگزین شدند، برخی از قطعات به گونه ای طراحی شدند که برای بسیاری از مدل ها من، باشند و هشت چرخ به شش چرخ تبدیل شدند. همین اتفاق برای وسایل نقلیه چرخدار افتاد، جایی که قطعات کاربردی ناپدید شدند، شیشه ها سیاه شدند و از پ،تیک برای پایه و لوازم جانبی استفاده شد. کادیلاک الدورادو شماره 40 بالا،ه به مجموعه اضافه شد.

سال 1975 آ،ین سال برای کامیون های تجاری بود، زیرا در سال 1976 توسط کامیون های Impy جایگزین شدند. اینها کامیون هایی هستند که قبلاً در این وبلاگ معرفی کرده ام: عمومی، قطعات مش، مش، و برای کل،یونرها چندان جالب نیستند.

همین اتفاق در سال 1976 در مورد فلایرز رخ داد. از سال 1978 به بعد، محدوده Impy بسیار ساده شد: بدون قطعات بازشو، پنجره های سیاه، بدون فضای داخلی، پایه پ،تیکی…

  • شماره 71 رنج روور
  • شماره 72 کادیلاک الدورادو (شماره 40 سابق)
  • شماره 73 شورولت کوروت استینگری (شماره 38 سابق)
  • شماره 74 تویوتا 2000GT (شماره 13 سابق)
  • پلیس رنجروور شماره 75 (آمبولانس نیز با ست پلیس ادیشن)
  • رالی شماره 76 GT (شورولت کوروت شماره 11 سابق)

در سال 1979، خط توسعه یافت:

  • شماره 77 جگوار XJ6 (شماره 10 سابق)
  • شماره 78 مازراتی (شماره 9 سابق)
  • فورد موستانگ شماره 79 (شماره 39 سابق)
  • شماره 80 نیلوفر آبی (شماره 36 سابق)
  • شماره 81 ولوو 262 کوپه (جدید)
  • مرسدس شماره 82 (جدید)

تولید و تجارت در طول سال ها به کاهش ادامه داد. در سال 1983، این شرکت به فروش رسید و بخش بازی فروخته شد. تولید در سال 1988 به آسیا منتقل شد.

آمار و ارقام:

  • نام: رنج روور، کادیلاک الدورادو و جگوار (شماره های 71، 72 و 79)
  • مقیاس: تقریباً 1:55-1:64
  • سال: 1976 (شماره 71 و 72) و 1979 (شماره 79)
  • شرکت: ستاره تنها (بریت،ا)
  • اندازه: تقریبا 8 سانتی متر

منبع: https://toysfromthepast.blo،.com/2024/09/1054-lone-star-range-rover-cadillac.html